Įspūdingu greičiu J.Mačiulis nebelaksto 0

Darius Sėlenis, „Kauno diena, Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Automobilis atspindi žmogaus charakterį. Jonas Mačiulis įsitikinęs, kad agresyvieji renkasi BMW. Krepšininkas šypsosi: „Kažkada ir aš tokį turėjau. Važinėjau greitai ir buvau plikai nusiskutęs.“

„Audi“ pakeitė „Audi“

Dabartinis Kauno „Žalgirio“ krepšininko automobilis – juodos spalvos „Audi Q7“. Solidžias, griežtų formų mašinas mėgstantis 24 metų vyras atviras: ši buvo jo svajonė, kuriai įpirkti ilgai nepakako pinigų.

Nuo 18 metų pradėjęs važinėti 1984 m. gamybos antru „VW Golf“, J.Mačiulis jį pakeitė 1992 m. „Opel Vectra“, paskui – tų pačių metų penktos klasės BMW ir galiausiai 1998 m. „Audi A8“.

„Kadaise norėjau tik labai galingos mašinos", – prisipažino J.Mačiulis. Anksčiau jis turėjo „Audi A8“, kurios variklis – 4,2 l. O dabartinė daugiau nei 2 t sverianti „Audi Q7“, atsižvelgiant į jos dydį, nėra itin galinga – joje įmontuotas 3 l dyzelinis variklis.

„Dabar „Audi Q7“ gaminama ir su 6 l varikliu! Bet aš jau itin greitai nebevažinėju – subrendau“, – juokėsi krepšininkas.

Dailinti dar nebaigė

Jonas griežtai kritikavo panašios kaip jo „Audi Q7“ klasės senesnius visureigius BMW X5: „Nei išvaizdos, nei stabilumo.“ Taip pat „Mercedes GL“: „Nepatinka išvaizda.“ Tačiau jam imponuoja „Mercedes ML“: „Iš pradžių atkreipiu dėmesį į automobilio išvaizdą, ir tik paskui vertinu technines galimybes.“

Nikeliuotos priekinės grotelės, pagražintas buferis, papildomos halogeno lempos, pakeisti posūkių žibintai, slenksčiai – krepšininko „Audi Q7“ dar nebaigtas „tiuninguoti“: „Nemėgstu "saldžių“, išpieštų mašinų. Juoda – mano mėgstamiausia spalva."

Tiesa, J.Mačiulis gailisi pasirinkęs automobilį šviesia oda trauktu salonu: „Labai nepraktiška. Mašiną prižiūriu pedantiškai, todėl beveik kiekvieną savaitę ją plaunu ir valau saloną.“

Išnaudoja pranašumus

„Oi, jų daug!“ – šypsojosi krepšininkas, paklaustas apie „Audi Q7“ pranašumus. Jonas dažnai naudojasi penkių lygių pneumatine pakaba. Maksimali padala labai praverčia važiuojant lėtai, iki 20 km/val. greičiu nelygiais miško keliais. Labai patogi pasirodė sistema, padedanti lengviau pastatyti automobilį, ypač prekybos centrų aikštelėse.

Automagistralėje dažnai pasinaudodamas autopiloto funkcija „Žalgirio“ žaidėjas įjungia ir automatinę automobilio stabdymo programą: „Tai darau, kai skubu ir važiuoju 140–160 km/val. greičiu. Tada priartėjus prie kito automobilio, maniškio greitis sulėtėja automatiškai.“

Krepšininkas kas savaitę pildo 95 l talpos automobilio degalų baką. Mieste jo „Audi Q7“ sudegina 11–12, užmiestyje – 9,5 l dyzelino. Per metus vyras nuvažiuoja 22 tūkst. km.

Ilgiausias be pertraukos nuvažiuotas atstumas? Apie 400 km, kai skubėjo iš Klaipėdos į Rokiškį. Greičio rekordas? Jonas šyptelėjo, bet tuomet, kai spaudė greičio pedalą, jo veide nebuvo šypsenos, vien įtampa – automobiliu „Audi A8“ jis lėkė 265 km/val. greičiu.

„Tuomet buvo ypatingas atvejis, labai skubėjau iš Klaipėdos į Kauną, – kelionę rekordiniu greičiu prisiminė Jonas. – Vienas automobilis nepasitraukė iš kelio ir buvau priverstas išlėkti į šalikelę.“

Avarija Kūčių vakarą

Dabar, net ir itin skubėdamas, automagistrale krepšininkas važiuoja 149 km/val. greičiu. Leistina greitį vyras viršija ne daugiau kaip 20 km/val.

Per šešerius metus, kol vairuoja automobilį, Jonas patyrė tik vieną avariją – praėjusiais metais važiuodamas valgyti šv. Kūčių vakarienės. Artėjantį prie namų Kauno Partizanų gatvėje krepšininko automobilį taranavo iš šalutinio kelio įsukusi mašina.

„Kuo per metus „Audi Q7“ nuvylė?“ – provokavau krepšininką. Šis linksėjo galvą: vieną nepatogumą Jonas jau pastebėjo – neatsistumia užpakalinės sėdynės. O 198 cm ūgio vyrui atsistūmus vairuotojo sėdynę, už jo sėdinčiam keleiviui būna labai nepatogu.

Neįgaliųjų vietos – tabu

Užsisega saugos diržą, įjungia šviesas ir tik tada paleidžia variklį. Tokie būna J.Mačiulio veiksmai įsėdus į automobilį. Jonas tikino, kad sąmoningai nepažeidinėja Kelių eismo taisyklių. Tik ypatingais atvejais užvažiuoja ant šaligatvio, bet niekada nepalieka automobilio neįgaliesiems skirtose vietose: „Tai neįmanoma. Be to, aš ne…“

Ar pajėgtų pats susiremontuoti automobilį? Be abejo, padangą jis pakeisti moka – kartą tai teko daryti vidury miško 3 val. nakties.

„Pagrindinius dalykus išmanau, nors šio automobilio visus gedimus parodo pagrindinis kompiuteris“, – nepaisant to, J.Mačiulis įsitikinęs, kad geriausia pasitikėti meistrais profesionalais.

Gertuvė ir taurelės

Krepšininko automobilio salone ne tik tvarkinga, bet ir nejusti tabako kvapo. Draugai žino – Jonas nerūko ir nemėgsta, kai kas nors tai daro automobilyje.

„Cigarečių mašinoje neturiu, bet visada yra kramtomosios gumos, negazuoto vandens ir 200 g talpos gertuvė su taurelėmis, – kvatojosi krepšininkas. – Ne, prie vairo aš negeriu. Esu vairavęs išgėręs vieną bokalą alaus. Neseniai Klaipėdoje vyko bernvakaris, tai mano automobilį parvairavo alkoholio nevartojantis draugas.“

Jonas netveria pykčiu, kai nelaimę sukelia išgėrę arba neprotingai važinėjantys vairuotojai: „Ne kartą mačiau, kai agresyviai ir greitai važiuoja, sukelia avariją, o paskui dejuoja: „Ką aš padariau?!“ Aš važinėdavau greitai, tačiau protingai.“

Nerodo posūkių

J.Mačiulis svajoja turėti dar vieną automobilių – dvejų durų sportinį „Ferrari“. „Būtų nuostabu laisvalaikiu palenktyniauti. Jei važiuoju galinga mašina, mane nesunku išprovokuoti lenktynėms.“

Moteris prie vairo. Kokias asociacijas tai kelia „Žalgirio“ krepšininkui? Jonas moterų nekritikuoja: „Oi, jos nėra blogesnės vairuotojos. Puikiai žino ir rečiau pažeidinėja taisykles. Tačiau dažniau į situaciją reaguoja lėčiau, nes yra atsargesnės ir kartais stabdo eismą.“

Nerodydamas posūkio J.Mačiulis persirikiuoja į kitą juostą. Krepšininkas linksi galva: „Taip, taip, ne visada rodau. Dabar arti mašinų nebuvo. O jei sustočiau, apsidairyčiau, parodyčiau posūkį, prieš mane jau rikiuotųsi penki automobiliai…“

Komentarai