Žurnalas „Mūsų krepšinis“: Rinkodaros čempionas – „Žalgiris“ 0

Žurnalo „Mūsų krepšinis inf.

Jei aistruoliai neina į varžybas, reikia juos sudominti, įtikinti, kad krepšinis gali būti gera pramoga, priversti domėtis jų mieste esančių klubų naujienomis. Žurnalas „Mūsų krepšinis“ apžvelgia Lietuvos klubų pastangas vilioti į savo arenas potencialius žiūrovus. Deja, tenka konstatuoti, kad šioje srityje dirba vos vienas kitas klubas, o aktyviausias – visus konkurentus toli palikęs Kauno „Žalgiris“.

Vieni skelbia, kiti slepia

Daugiausia informacijos krepšinio aistruoliams, jau tradiciškai, pateikė „Žalgiris“. Naujos žinios iš Kauno klubo būstinės keliavo nuolat. Net vasarą, kai klubuose vyravo štilis, oficiali „Žalgirio“ svetainė beveik kasdien pateikdavo naujų su klubu susijusių žinių. Kauno klubas vienintelis Lietuvoje prieš sezoną rengė mūsų šaliai netradicines, nors pasaulyje įprastas, spaudos konferencijas. Pristatytas komandos sportinės aprangos gamintojas „Champion“, naujoji apranga, avalynė, viešai pasirašytos ar pratęstos sutartys su kai kuriais rėmėjais, originaliai surengtas komandos pristatymas. Oficialiai paskelbta apie klubo puslapį socialiniame tinkle „Facebook“, organizuotos akcijos aistruoliams, aktyviai reklamuota prekyba abonementais. Visa tai neleido komandos primiršti esamiems gerbėjams ir galimai pritraukė ne vieną naujoką.

Didžiausias „Žalgirio“ konkurentas visuose Lietuvos krepšinio frontuose – Vilniaus „Lietuvos rytas“. Šio klubo generalinis rėmėjas yra to paties pavadinimo žiniasklaidos koncernas, vienijantis dienraštį, televizijos kanalą ir interneto naujienų portalą. Todėl visos oficialios klubo naujienos pateikiamos būtent per šias žiniasklaidos priemones, kitiems žurnalistams belieka nusirašinėti, nes pats klubas oficialių pranešimų neskelbia ir spaudos konferencijų nerengia.

„Šiauliai“, kaip ir kasmet, geriausiai išreklamuoja savo fizinio rengimo stovyklą, rengiamą latvių Papėje. Šiaulių ir Utenos „Juventus“ klubai dar paskelbė apie savo radijo laidas. Deja, apie kitų klubų veiklą ir vykdytas akcijas, jei tokių buvo, žinių trūksta.

Beje, „Žalgiris“ apie sutartis su naujais žaidėjais dažniausiai taip pat paskelbia per savo informacinius partnerius, tačiau visada išplatina informaciją apie krepšininkų atvykimo į Lietuvą laiką ir galimybę su jais pabendrauti. „Mūsų krepšinio“ kalbinti žurnalistai teigė, kad „Lietuvos ryto“ atvejis yra visiškai priešingas. „Susidaro įspūdis, kad klubas stengiasi informaciją apie žaidėjų atvykimą nuslėpti“, – sakė vienas pašnekovas.

„Kauno „Žalgiris“ su žiniasklaida dirba, be abejo, geriausiai. Jie tiesiog vieninteliai platina pranešimus spaudai, rengia konferencijas. „Lietuvos rytui“ dėl su klubu susijusių žiniasklaidos priemonių kiti laikraščiai, portalai yra mažiau įdomūs. Visi kiti klubai yra pasyvūs. Galima pasidžiaugti nebent tuo, kad dabar jau visi turi interneto svetaines. „Žalgiris“, „Lietuvos rytas“, „Šiauliai“, Vilniaus „Perlas“ ir Utenos „Juventus“ savo tinklalapiuose pateikia įvairiapusės, įdomios informacijos. Deja, kiti savo svetaines atnaujina tikriausiai tik tada, kai turi laisvo laiko ir jas prisimena. Niekas jau nebesistebi, kai informacija apie sužaistas rungtynes paskelbiama po jų prabėgus 2 dienoms“, – pastebėjimais dalijosi naujienų portalo „Delfi“ sporto redaktorius Ramūnas Pletkus.

„Delfi“ sporto redaktorius tikina, kad populiariausias Lietuvos naujienų portalas mielai skelbtų informaciją apie visus klubus. „Klubams reikia suprasti, kad platindami pranešimus spaudai apie įvykius savo virtuvėje, skelbdami naujienas oficialiose svetainėse jie nedirba už žiniasklaidos priemones, nedaro paslaugos žurnalistams. Svarbiausias dalykas klubų komunikacijoje yra bendrauti su tiesioginiu vartotoju – potencialiu rungtynių žiūrovu, atributikos pirkėju. Iš rungtynių grįžęs aistruolis turi oficialioje klubo svetainėje rasti tų pačių rungtynių aprašymą ir trenerių, žaidėjų komentarus. Galima pridėti ir kitų krepšinio specialistų vertinimus. Toks turėtų būti pirmasis klubų tikslas. Po to jau eilė žiniasklaidai, kuri turi lengvai gauti informaciją, kad galėtų apie tą klubą plačiau parašyti. Kažką galbūt papildyti. Niekam nereikalingos svetainės, kurios egzistuoja tik tam, kad būtų įvykdytas lygos reikalavimas jas turėti. Interneto naujienų portalams labai svarbu, kad klubai pateiktų informaciją operatyviai, kad žinios būtų įvairiapusės. Žiniasklaidos resursai yra gana riboti, niekas neskambins visų iš eilės klubų atstovams vien dėl to, kad paklaustų, ar nenutiko pas juos kas nors naujo. Todėl internete pačių klubų skelbiama informacija yra labai naudinga“, – sakė R. Pletkus.

Idėjas siūlo ir aistruoliai

Aptariamuoju aspektu sau lygių neturinčio „Žalgirio“ rinkodaros direktorius Jonas Stadalninkas teigia, kad klubas idėjų semiasi iš įvairių sričių.

„Tai gali būti ir klubo darbuotojų idėjos, didžiausių pasaulio klubų pavyzdžiai ar komandos rėmėjų pasiūlymai bei pageidavimai. Taip pat didelį dėmesį kreipiame į „Žalgirio“ gerbėjų nuomonę. Iš jų sulaukiame daugybės naudingų minčių, kurias pasitarę stengiamės įgyvendinti“, – sakė J.Stadalninkas.

„Žalgirio“ vardas nuolat žiniasklaidos minimas, tačiau pašnekovui buvo sunku išrinkti vieną akciją, kurią galėtų pavadinti sėkmingiausia.

„Sunku išskirti vieną ar kelias, nes dauguma mūsų organizuojamų akcijų ar renginių sulaukia didelio dėmesio ir yra sėkmingos. Netrukus startuosime su ilgalaikiu projektu, kuris veikia visame pasaulyje, tačiau Lietuvoje bus naujovė. Plačiau apie jį išgirsite jau netrukus. Iš jau įvykusių akcijų, galima išskirti žalgiriečių pristatymą Kauno „Akropolyje“, kur jis sulaukė didžiulio susidomėjimo. Oficialiai pristatėme ir komandos aprangą bei avalynę. Taip pat nepamirštame ir komandos gerbėjų. Ne pirmus metus vyks akcija „Žalgiris – tavo mokykloje!“, kurios metu sezono pabaigoje žalgiriečiai aplanko aktyviausiai „Žalgirį“ palaikiusius moksleivius. Gegužę surengėme ir gatvės krepšinio 3×3 turnyrą, kurio populiarumas pranoko lūkesčius: vietoje planuotų poros šimtų dalyvių sulaukėme 600! Tačiau bene didžiausio atgarsio sulaukė praėjusiame sezone spontaniškai kilusi „Žalgirio“ palaikymo akcija, kai klubą parėmę žmonės gaudavo tai patvirtinantį sertifikatą. Nors tokia akcija gimė dėl susiklosčiusios situacijos, dar ir šiandien esame dėkingi tiems gerbėjams, kurie pačiu sunkiausiu komandai metu nenusisuko ir savo prasmingu indėliu stengėsi prisidėti prie klubo išlikimo“, – svarstė „Žalgirio“ rinkodaros direktorius.

Neseniai Kauno klubas paskelbė apie Lietuvos sporte dar negirdėtą akciją. „Žalgiris“ įvairiuose šalies miestuose ieško ambasadorių.

„Klubo ambasadoriai visoje Lietuvoje – viena naujojo projekto dalių. Skirtinguose Lietuvos miestuose gyvenantys „Žalgirio“ gerbėjai suteiks projektui įdomumo, kūrybiškumo ir svarumo. Neabejoju, kad ambasadoriams ši veikla taip pat suteiks džiaugsmo ir neįkainojamos patirties. Spalio pabaigoje startuosianti naujovė, galima sakyti, apjungs daugelį akcijų. Tai bus nuolatinis, ilgalaikis projektas. Jis bus amžinas, kaip ir pats „Žalgiris“. Projektas apims visą Lietuvą, juk ne kartą esame įsitikinę, kad „Žalgiris“ yra visos Lietuvos komanda“, – sakė J.Stadalninkas.

Plačiau skaitykite žurnale „Mūsų krepšinis“.

Be specialaus „Mūsų krepšinio“ redakcijos leidimo šį straipsnį perspausdinti draudžiama.

Komentarai