Su „Žalgiriu“ – aštuoni lietuviai iš dešimties 0

Rūta Stankevičiūtė, „Kauno diena“

Maždaug 60 proc. lietuvių yra neabejingi krepšiniui. Didžioji dalis jų palaiko giliausią istoriją turintį ir tituluočiausią Lietuvos klubą – Kauno „Žalgirį“.

Kauno klubas – lyderis

Šeši iš dešimties lietuvių domisi krepšiniu ir serga už kurią nors vieną ar kelias krepšinio komandas. Per metus savo gerbėjų gretas labiausiai išaugino „Žalgiris“, kurį palaiko 83 proc. visų besidominčiųjų krepšiniu – skelbia bendrovės „SIC“ tyrimas.

Praėjusiais metais analogiškas tyrimas parodė, kad už „Žalgirį“ serga 75 proc. krepšinio aistruolių.

„Mūsų gretos labai išaugo, atsirado daug naujų žmonių, kurie ne tik ateina į rungtynes, bet ir prisijungia prie sirgalių klubo“, – pasakojo dienraščiui Kauno „Žalgirio“ gerbėjų klubo „Žalioji mirtis“ prezidentas Vaidas Plauška.

Per metus šiek tiek daugiau gerbėjų įgijo ir Vilniaus „Lietuvos rytas“ – nuo 39 proc. pernai iki 41 proc. šiemet. Visos kitos Lietuvos krepšinio lygos (LKL) komandos – „Šiauliai“, „Rūdupis“, „Neptūnas“, „Nevėžis“, „Alytus“, „Juventus“, „Kaunas“, „Sakalai“, „Techasas“ – turi po 3 proc. ir mažiau gerbėjų.

Pranoksta net „Google“

„Žalgirio“ sirgaliai komandai ištikimi net kai ji pralaimi. Apie tokį palaikymą svajoja daugelio sporto komandų atstovai.

„Mes palaikome „Žalgirį“, nes mylime krepšinį ir nesvarbu, ar rungtynės laimėtos, ar pralaimėtos, mes vis tiek mylime savo komandą, – kalbėjo V.Plauška. – Gera matyti, kad galime savo skanduotėmis, dainomis įkvėpti žaidėjams reikiamo psichologinio nusiteikimo. Sirgalių palaikymas turi įtakos, dėl to ne namuose žaisdamos komandos dažniau pralaimi.“

Tyrimas, per kurį buvo apklausta daugiau kaip penki šimtai 15–74 metų amžiaus gyventojų visoje Lietuvoje, parodė, kad didžioji dalis sirgalių varžybas stebi namuose (86 proc.), keli procentai – kavinėje arba bare, pas draugus, arenoje, kurioje susitinka komandos.

„Tyrimas rodo, kad 20 proc. respondentų matė konkrečias rungtynes, pavyzdžiui, „Žalgirio“ ir Belgrado „Partizan“, „Žalgirio“ ir Tel Avivo „Maccabi“, – atkreipė dėmesį „Žalgirio“ rinkodaros direktorius Jonas Stadalninkas. – Tai liudija, kad Eurolygos transliacijos yra pakankamai žiūrimos.“

„SIC“ daro išvadą, kad geri šio sezono rezultatai darė įtaką krepšinio gerbėjų nuomonei apie „Žalgirį“. Daugelis apklaustųjų nurodė, kad jų nuomonė apie komandą arba nepakito, arba pagerėjo.

„Žalgirio“ klubą nustebino ir prekės ženklo vertinimo tyrimas: „Žalgiris“ vertinamas taip pat gerai kaip ir „Nokia“, jam šiek tiek net nusileidžia „Karūna“, „Google“, „McDonalds“, „Coca Cola“.

Tarp rėmėjų geriausiai žinomas Ūkio bankas, „Vytautas“, „PZU Lietuva“, „Kalnapilis“, „Vilkyškių pieninė“.

Ištakos – tarpukariu

Tarpukario Lietuvos istoriją tyrinėjanti Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Humanitarinių mokslų fakulteto Etnologijos ir folkloristikos katedros docentė Rasa Račiūnaitė-Paužuolienė pastebi, kad domėjimasis sportu buvo dalis lietuviškosios tapatybės dar tarpukariu.

„Šiandien dar yra kauniečių, kurie prisimena sporto halės statybą. Tuo metu krepšiniu buvo itin susidomėta, ne tik berniukai, bet ir mergaitės lankydavo krepšinio treniruotes, kurios buvo ypač populiarios. Laikinojoje sostinėje buvo kuriama ne tik valstybė, bet ir buvo pakloti sporto pagrindai. Krepšinis ir dabar yra dalis kauniečių tapatybės, mums labai svarbios „Žalgirio“ komandos pergalės“, – kalbėjo R.Račiūnaitė-Paužuolienė.

„Žalgirio“ istorija prasidėjo 1944 m., kai stipriausi Kauno miesto krepšininkai susibūrė į komandą, vėliau tapusią „Žalgirio“ klubu.

Ekipa nuo pirmųjų gyvavimo metų veržėsi į tuometės Sovietų Sąjungos krepšinio elitą ir 1947 m. pirmą kartą laimėjo SSRS čempionato aukso medalį. Iki 1989-ųjų komanda penkis kartus iškovojo auksą, septynis kartus – sidabrą ir šešis kartus užėmė trečiąją vietą.

Pirmoji asociacija – A.Sabonis

Praėjusiais metais „TNS Gallup“ atlikta apklausa parodė, kad sirgaliams reikšmingiausias „Žalgirio“ istorijos etapas yra 1981–1990 m., kai komandoje žaidė Arvydas Sabonis, Valdemaras Chomičius, Rimas Kurtinaitis.

Dažnam respondentui, išgirdus „Žalgirio“ vardą, pirmoji asociacija yra A.Sabonis.

Tyrimas parodė, kad „Žalgirio“ komandos istorija ir joje žaidę garsūs krepšininkai yra svarbiausi klubo pranašumai, išskiriantys jį iš kitų Lietuvos krepšinio komandų.

Didžioji dalis respondentų (33 proc.) mano, kad „Žalgiris“ yra gera ir stipri komanda. Penktadaliui apklaustųjų komanda asocijuojasi su gerais žaidėjais ir treneriais, 16 proc. – su Kaunu ir Lietuva, dešimtadaliui – su tradicijomis, nuo senų laikų žinoma komanda.

„Žalgirį“ respondentai apibūdino kaip užsispyrusį, siekiantį tikslo, energingą, veržlų, stiprų, kovingą ir ištvermingą. Kai kuriems krepšinio mėgėjams „Žalgiris“ asocijuojasi su žalia spalva, alumi ir Eurolyga.

Paprašyti išvardyti, kuo „Žalgiris“ pranašesnis už kitas komandas, daugiau kaip pusė respondentų nurodė, kad „Žalgiris“ turi šlovingą istoriją, 47 proc. – jog tai komanda, kurioje žaidė garsiausi šalies krepšininkai, 32 proc. mano, kad tai – stipriausia Lietuvos krepšinio komanda, 18 proc. – miesto komanda.

Komentarai